Onze avonturen in Moskou

18 juli 2015 - Moskou, Rusland

Op woensdag zijn we, na lekker lang uitslapen en met een veel te luxe hoge snelheidstrein, om 13:40 vertrokken naar Moskou. Dit was maar een korte reis, om stipt 18:00 kwamen we aan. We hebben wat gegeten in het centrum en zijn naar ons hostel gegaan. Een knus hostel midden in het centrum, waar we weer in een slaapzaal met 12 mensen slapen. Wel erg gezellig! Eindelijk met wat engels sprekende mensen kunnen praten, die zijn er niet veel in Rusland. Vroeg naar bed dus, maar gelukkig worden we nog heel de avond bezig gehouden met de verhalen van een oude Zuid-afrikaanse man, die overal in de wereld heeft gewoond. Leuke verhalen, maar na 4 avonden niet meer kan ik je alvast verklappen. Anyway, 1e dag in Moskou zijn we begonnen met een tour, waarbij we alle highlights van de stad te zien kregen, erg interessant! Vervolgens wisten we niet goed wat we moesten doen, dus zijn we naar eenn grote kerk geweest: Christ the Saviour Cathedral en hebben we daarna het paleontologisch museum van Moskou opgezocht, wat nog een hele metro-reis buiten het centrum was. Helaaaaas was deze gesloten en konden we weer terug! Onderweg nog wat gegeten, met Russisch bier dat opgediend wordt in een plastic fles.. Erg fancy! (zie foto) maar ook heel lekker gelukkig. De volgende dag hebben we een tweede poging gedaan voor het paleontologisch museum, maar ze we eerst op een grote markt nog ontbijt gaan halen en hadden we het geniale idee om een watermeloen te kopen en op de stoep op te eten. Na een uur lang watermeloen snoepen en met dat ding sjouwen waren we nog niet op de helft en hebben we verschillende manieren bedacht om er vanaf te komen, zodat we het museum in konden. Uiteindelijk maar weggegooid.. In het museum hebben er gigantische dino skeletten kunnen bewonderen (zie foto's). Op de weg terug naar het centrum zijn we langs de Garden of Fallen Monuments geweest, een park vol met beelden van o.a. Stalin en Lenin en een gigantisch standbeeld van Peter de Grote. Na deze wandeling zijn we nog naar the museum of Soviet arcade machines gewee st, een museum met allemaal oude spellenmachines, zoals flipperkasten, tafelvoetbal, schietspelletjes en snake. We kregen een zakje met russische 15 cent muntjes, en konden spelletjes spelen. Super leuk! De laatste dag in Moskou hebben we natuurlijk het Kremlin nog bezocht, wat ik erg tegen vond vallen. Het ging vooral om de vier cathedralen binnen het Kremlin, maar die hebben we ondertussen al wat mooiere gezien! De moeite om er binnen te komen vond ik het niet echt waard helaas. Verder hebben we ook de St. Basils church bezocht, maar ook die was van buiten mooier dan binnen, maar daar waren we al voor gewaarschuwd. We hebben ook het Gorky Park bezocht, een gigantisch park waar van alles te doen is, waterfietsen, beachvolleyball, zitzakchillings, schaken, dansen, alles! Als afsluiting hebben we nog een mooie avondwandeling gemaakt naar de Red Square, om deze te bezichtiging terwijl het donker was. Heul veul lichtjes!