St. Petersburg

14 juli 2015 - Sint Petersburg, Rusland

Afgelopen drie dagen hebben we doorgebracht in St. Petersburg. Wat een geweldige stad. De gebouwen die in deze stad staan zouden echt verboden moeten worden, zo mega groot en overdreven mooi. De eerste dag zijn we uiteraard meteen naar de Hermitage gegaan, waar we heel de dag rond hebben gestrompeld tussen alle kunst en asociaal mooie ruimtes. Ik ga niet eens moeite doen om dit gebouw te beschrijven. Voor een impressie moet je er maar even langsgaan, want ook de foto's doen het tekort. Verder zijn we naar het zoölogisch museum geweest en naar "Peter the Great Museum of Anthropology and Ethnography", die laatste viel helaas een beetje tegen. Verder tja.. Kerken.. Behoorlijk grote kerken.. We zijn in de Kazan Cathedraal, St Isaacs Cathedraal en de "Church of spilled blood" geweest. Stuk voor stuk.. Onbeschrijflijk (zie foto's). Naast al deze gebouwen hebben we in bar/cafe Pulsa nog een bizarre avond gehad en kerst en nieuwjaar gevierd, want Russen zijn een beetje raar. In dit cafe vieren ze elke avond nieuwjaar, compleet met sterretjes, champagne, de kerstman, speech van Putin en konijnenoortjes. Op de terugweg om 2 uur 's nachts hebben we zelfs nog van de zonsopkomst kunnen genieten. Raar land..

1. Anja Timmers:
    18 juli 2015
    Hallo Fenna, Wat een super leuke reis ben je aan het maken. De indrukken zijn al geweldig en volgens mij wordt het alleen nog maar indrukwekkender als ik je vervolg route zie. Wij genieten van je foto's. Groetjes Anja en Piet