Riga

12 juli 2015 - Riga, Letland

In Riga hebben we de dag doorgebracht in the museum of Occupation. Een museum over de bezetting van de duitsers in Letland tijdens WO II. Erg indrukwekkend om te zien hoe o.a. Letland overgenomen werd, hoe de mensen toen leefden en hoe gigantisch veel mensen tijdens de bezetting zijn vermoord. Om bij te komen van al deze informatie zijn we op ons gemakje Riga gaan verkennen. We hebben een bezoekje gebracht aan de orthodoxe cathedraal, heel erg mooi! (helaas alleen foto's van de buitenkant). Verder was er een heel groot chique hotel, het Radisson blu hotel, waar we op de 26e verdieping hebben kunnen genieten van een panorama view van riga.
De volgende dag hebben we om 9.00 uur de bus gepakt richting St. Petersburg. Op naar Rusland! We hebben in totaal 11,5 uur in de bus gezeten. Na 5 uitgebreide paspoort controles en lang wachten terwijl heel de bus doorzocht werd, mochten we gelukkig wel de grens over. Alles goedgekeurd, dat was een hele opluchting! Om half 9 zijn we aangekomen in St. Petersburg. We hebben ons hostel opgezocht; een vervallen uitziend gebouwtje, midden in het centrum, waar we voor 5 euro per nacht een kamer met 11 mensen mogen delen! We schrokken een beetje toen we binnenkwamen, maar verder een prima hostel. We hebben in een veel te chique restaurant voor veel te weinig geld nog heerlijk kunnen eten, hebben een avondwandeling gemaakt (Wat een stad.. Nu al!) en zijn vervolgens lekker ons bedje ingedoken!

1. Liseth:
    12 juli 2015
    Klinkt goed. Behalve het wachten natuurlijk.
    Leuke foto's.
    Mocht je wel in de cathedraal?
  2. Fenna:
    12 juli 2015
    Jaa we mochten er in! Erg mooi van binnen, maar mochten geen foto's maken.
  3. Loes:
    13 juli 2015
    Klinkt allemaal zo cool Fenna!!!! Geniet ervan!!!!
  4. Wouter:
    13 juli 2015
    Awesome :)
  5. Britt:
    14 juli 2015
    Hey zusje! Klink goed allemaal, wel lang joh, die reizen! Wij hebben vrijwilligersuitje gehad in Drunen, ver genoeg voor mij :p doe voorzichtig en veel plezier! Ik wacht op je nieuwe verhaal! <3