Warshaw, Bialystok & Riga-deel 1

10 juli 2015 - Riga, Letland

In Warshaw was weinig te doen, we hebben de dag doorgebracht op een terrasje. Om 18.00 hebben we de bus genomen naar Bialystok, waar we konden couchsurfen bij Witold (Vietèk) en zijn vriendin Majka. Een erg goede eerste couchsurf ervaring! We hebben een avondwandeling door de stad gemaakt, waarbij ze ons de geschiedenis van Bialystok konden vertellen. Verder hebben we de avond doorgebracht op een terrasje met Pools bier en veel verhalen over Nederland, Polen en reizen gedeeld. De volgende ochtend stond er een lekker ontbijt voor ons klaar en konden we fris en fruitig weer vertrekken. We vertrokken om 09.30 met de bus naar Riga. Na een reis van 7 uur kwamen we om 18.30 (lokale tijd) aan. In Riga hadden we een leuk hostel, een stukje buiten het centrum. 's avonds zijn we het centrum ingegaan. Onderweg naar de bushalte liepen we langs een gigantische begraafplaats wat verborgen lag tussen de bomen. Gelukkig had ik Daan bij, die mij kon vertellen dat het een Russisch-Orthodoxe begraafplaats was. Honderden grafstenen, helemaal verwilderd door de natuur eromheen (zie foto's). Erg indrukwekkend! In het centrum van Riga zijn we een klein kroegje ingegaan, waar ons door een gebrekkig engels pratende eigenaar werd verteld dat we bier kregen met een shotje erbij. Oke.. Dat doen we dan maar? Drie Noorse mensen naast ons kregen hetzelfde aangeboden. We keken elkaar even raar aan, zijn bij elkaar gaan zitten en hebben het allemaal braaf opgedronken. Leuke gesprekken, veel gelachen en met z'n tweeën zingend terug naar het hostel gewandeld (bus gemist, oeps..).
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fon:
    Fenna,
    Beetje over de eerste spanning heen hoop ik, kunje wel genieten van de reis hoop ik?
    Leuke ervaringen al meegemaakt lees ik!
    Wat is couchsurving want daar waren Liseth en ik het niet eens...? Ik dacht slapen bij iemand op de bank...?
  2. Fenna:
    10 juli 2015
    Bij iemand thuis op de bank slapen ja :)
  3. Lia Lommers:
    Hoi Fenna,
    Afgelopen woensdag heb ik met Liseth gezellig gegeten en bijgekletst. Toen vertelde ze over jullie reis en blog en stuurde ze me de link. Leuk om te lezen en zien wat jullie zoal beleven. Een hele voorspoedige reis.
  4. Margaret:
    11 juli 2015
    Hoi Fenna, wat leuk om zo te kunnen volgen waar je bent en wat je meemaakt. Boekje heb je helemaal niet nodig! Ik ga regelmatig kijken en lezen! Geniet van je reis lfs Margaret.